Netball-ing.

Salam sejahtera,Salam 1malaysia.
Sumpah aku suka gila macam apa dekat netball ni.
Dulu waktu aku tahun 4,aku tengok netball ni macam taik jek main. Kejarkejar bola tak hidup pastu energy buang macamtu je. Aku start main waktu aku tahun 4. Tyme tu memang position aku only GD.  Aku tak pernah try position lain such as C,WA,WD,GK. Aku memang takde hold a position like that.
And alhamdulillah we got a first place. First? Betul kan? Ke number 2? First or second.
When in year five,aku memang dah cop dah masuk bola jaring. Tapi tyme tu,aku diblock oleh
PERBARISAN. Aku terletak nama aku kat perbarisan pulak. Dahlah perbarisan tu pervert. Then aku pun turut jelah kan masuk perbarisan tu. Hailaaa. And waktu tyme year five ni,turun pulak number dua. It's because rumah merah semakin mengganas. Number dua pun okayla. Silver kot? 
When in year 6, Jatuh lagi satu =='
Number tiga ?! OMAIGOSH. 
Sebenarnya aku memang dah handle position GS GA time aku darjah lima.
Time darjah enam,orang carik aku for GS GA. Memang terharu weyy. HAHA.
Dan sejak hari sukan tahun 2010 tu,aku dah semakin boleh untuk shoot. Sangatsangat boleh.
And semestinya waktu year 6,aku masih hold position GS GA.
Dan waktu karnival sukan,
Aku yang regroup kumpulan. Alhamdulillah walaupun lambat regroup,
namun ahlinya tetap teror.#Ayat tak boleh blah. Mampus aa kau.
Memang sumpah aku cakap,
Orang yang hebathebat mesti lah dah kena reserve kan?
At least ahli aku hebathebat jugak kan?
Dan, bila perlawanan separuh akhir,
Kumpulan aku lawan kumpulan Dering.#Not real name.
Kitorang seri , lpastu the jugde told us to make penalty. #Sumpah macam bola sepak.
The jugde ask the GA GS to shoot.
Memang tanggungjawab aku lah kan untuk shoot. Dengan aisyah.
Tyme aku shoot, 2 kali tak dapat. Rasa macam nak nangis meraungraung kat situ.
The last shoot, i started with bismillah,
Dan masuk jugak gol.
Bila aisyah nak shoot memang satu pun takdapat. It's because maybe situ silau.
Then kalah 3-2.
The dering's group main memang tak aci giler.
Means kalau kitorang taksalah,dia akan cuba jugak untuk mencari kesalahan kitorang. \\sesungguhnya sabar separuh dari iman//
Dah geram giler kan?
Sekali final diorang kalah 7-5.
Itulah padahnya, asyik nak carik kesalahan orang lain jek. Kesalahan sendiri taknak carik.
Kuajo mulut aku.
Then orang yang sentiasa support aku for netball,
I appreciate you all <3

2 comments:

  1. OI, thanks tag name akak.
    u're good. i know u are.
    semoga berjaya :)

    ReplyDelete
  2. Welcome kak. Thanks for support me. Thanks for saying i'm good :)

    ReplyDelete